Remote Assistance          Service Status          Ticket Management

Milvik Bima Afrika

Connectel arbetar med Kinnevikbolaget Milvik Bima Afrika för att skapa en plattform till sin verksamhet inom mikroförsäkringar i centrala Afrika.


Annorlunda utmaningar

För oss på Connectel är det ett väldigt spännande uppdrag då det ställer annorlunda krav på oss. Vanligtvis är vi vana med att mycket av infrastrukturen finns på plats, men i de tre afrikanska länder vi har öppnat upp Call center hittills har det varit väldigt viktigt att verkligen se över helheten. Det ställer krav på oss att vi har den nödvändiga kunskapen för att oavsett miljö och omständigheter kunna leverera en tjänst som lever upp till kunds förväntningar, och gärna mer än så.


Utvecklande för medarbetare

I det tredje afrikanska landet där vi bygger upp ett call center saknas det ganska mycket av den vitala infrastrukturen. Detta medför att större delar av denna installation kommer att behöva göras på plats. Det tycker vi är kul då det är utvecklande för våra medarbetare att besöka nya miljöer och testa sina kunskaper i nya miljöer.


Stor kundnytta

Men gladast är vi över den nöjda respons som kommer från Milvik Bima. Förändringarna som genomförts med automatiserade uppringningar och kraftfull statistik har visat sig vara helt rätt satsning. Så pass bra att vi snart har installerat tjänsten på alla Milvik Bimas affärsmarknader. Sådant tycker vi är kul!


Först i Afrika

Vi är stolta över att få agera och stödja en marknad där vårt kunnande och erfarenhet kan hjälpa utvecklingen framåt. När vi snart kliver in på vår tredje Afrikanska marknad, Ghana, så innebär det bland annat att vi utmanar den ledande operatören på plats, Tigo, att installera landets andra SIP-trunk för telekommunikation. Tillsammans med Tigo kommer vi att leverera den modernaste kundtjänstlösningen i Ghana.

Vill du veta mer? Vi kontaktar dig!

Tack för din fråga, vi kontaktar dig så snart som möjligt.