Connectel-recruiting-customer-service-agents

Lösningar för inkasso

Inkassobranschen har traditionellt sett setts som ett nödvändigt men ofta utmanande område. Inkasso har i uppdrag att ta kontakt med och förhandla med individer som har hamnat efter med sina betalningar, ofta i en pressad och stressig miljö. Men med hjälp av teknikens utveckling har branschen blivit mer effektiv.

Connectel – medlem i Svensk Inkasso

  • Samla allt i ett gränssnitt
  • Tydligare data, både historisk och i realtid
  • Överträffa era mål
En kvinna och en man är i varsitt telefonsamtal i en gränd

En dialer som sparar 1 timme per agent & dag

Connectel, en ledande leverantör av moln-baserade kontaktcenter-lösningar som dialer, ligger i framkant av denna förändring. Vår dialer är designad speciellt för inkassoverksamhet och hjälper agenter att arbeta mer effektivt.

Med funktioner som automatisk samtalsdistribution, samtalsinspelning och realtidsrapportering sparar agenterna i snitt en timme per dag. Detta gör att de kan fokusera på den viktigaste uppgiften, nämligen att driva in skulder. Med tekniken på sin sida minskar dessutom stressnivåerna och produktiviteten ökar.

  • Effektiv utringning
  • Ökad produktivitet
  • Ökad medarbetarnöjdhet
Kvinna sitter i headset vid dator i call center

Integration med ditt favoritsystem

Vi har integreringar med flera system och CRM. Ett exempel är Tietoevry Collection Suite Nova. Genom integrationen med Tietoevry Nova, kan agenterna enkelt få fram kundinformation i samma gränssnitt som samtalen kommer in, vilket innebär mer effektivt arbete trots två olika system.

Om du har agenter som arbetar med både inkommande och utgående kampanjer kan du använda hela plattformen för att enkelt växla mellan uppgifter och kampanjer. Låt Connectels dialer automatiskt ringa och koppla fram till rätt agent. Agenterna behöver inte sitta och lyssna på ringsignaler utan kan lägga tiden på att hjälpa gäldenären och hantera ärenden i det verktyg ni jobbar i. Allt inom samma gränssnitt.

  • Dela data mellan system
  • Enkel att använda
  • Effektivisera dina arbetsflöden

Vi stöttar företag som är bäst i världen på kundservice

Carl Hedström Team Lead

Med Connectels dialer lägger agenterna nu en timme om dagen på att ringa, vilket innebär att Riverty har kunnat spara 1,5 timmar per dag och per agent. Detta innebär att agenterna når fler gäldenärer på samma tid. ”Den totala tiden för att ringa har minskat, trots att vi har fler agenter. Antalet personer vi har kunnat nå har varit över förväntan”, förklarar Carl.

Läs hela caset här
Connectel Dialer

Läs mer om vår dialer-lösning

Connectel agent headset

Prata med våra säljare