Kvinna med kostym sitter och skriver på laptop

Agenter sparar upp till 50% av arbetstiden per ärende

Alltid snabb respons till kunder och kortare svarstider med automatiserad e-postsvar.

Agenter: ca 70 agenter

Industri: e-handelsföretag

Om: Jollyroom säljer produkter för barn och familjer. De erbjuder ett brett sortiment av barnvagnar, bilstolar, kläder för barn och baby, produkter för mammor, leksaker, barnmöbler och mycket mer.

Jollyroom kämpade med stort antal inkommande e-post meddelanden

Jollyroom, ett stort e-handelsföretag inom barn- och babyprodukter, stod inför utmaningen att hantera det växande antalet kundförfrågningar via e-post. Flera frågor som handlade om garantier, produktinfomation och returprocesser.

Kundservicemedarbetare spenderade många timmars arbete på att manuellt söka i manualer och företagets system för att ge relevanta svar. Detta ledde till långsamma responstider och risk för inkonsekventa svar.

Jollyroom började därför söka efter en lösning för att få full kontroll över sin kundservice, vilket ledde dem till Connectel.

Så hjälpte Connectels omnikanalslösning Jollyroom att möta sina kundbehov

Efter en implemation av Connectels omnikanalslösning har Jollyroom kunnat automatisera och effektivisera sin kundservice.

Det som verkligen hjälpte Jollyroom är vår Email reply assisant. En AI-lösning som analyserar inkommande e-postmeddelanden, förstår kundens preferenser och behov, och föreslår automatiskt relevant svar. Detta baserat på tidigare interaktioner och företagets kunskapsdatabas.

Kundservicemedarbetaren behöver bara granska och eventuellt justera förslaget innan de skickar svaret, vilket minskar hanteringstiden för varje ärende avsevärt.

Eftersom den tiden kundservicemedarbetarna spenderat på att leta fram information och formulera svar från grunden nu sker helt automatiskt på några sekunder.

Förväntat resultat efter implementering av Email reply assistant och automatiserad e-postsvar:

  • En minskning av den genomsnittliga svarstiden med 40 %.
  • Förbättrad konsistens och kvalitet i svaren.
  • Medarbetare kan frigöra upp till 50 % av tiden på varje ärende, vilket möjliggör snabbare hantering av fler kundförfrågningar.

Prata med våra säljare

Eller ring oss på +46 (0) 101 800 000