Alltid snabb respons till kunder och kortare svarstider med automatiserad e-postsvar.
Agenter: ca 70 agenter
Industri: e-handelsföretag
Om: Jollyroom säljer produkter för barn och familjer. De erbjuder ett brett sortiment av barnvagnar, bilstolar, kläder för barn och baby, produkter för mammor, leksaker, barnmöbler och mycket mer.
Jollyroom, ett stort e-handelsföretag inom barn- och babyprodukter, stod inför utmaningen att hantera det växande antalet kundförfrågningar via e-post. Flera frågor som handlade om garantier, produktinfomation och returprocesser.
Kundservicemedarbetare spenderade många timmars arbete på att manuellt söka i manualer och företagets system för att ge relevanta svar. Detta ledde till långsamma responstider och risk för inkonsekventa svar.
Jollyroom började därför söka efter en lösning för att få full kontroll över sin kundservice, vilket ledde dem till Connectel.
Efter en implemation av Connectels omnikanalslösning har Jollyroom kunnat automatisera och effektivisera sin kundservice.
Det som verkligen hjälpte Jollyroom är vår Email reply assisant. En AI-lösning som analyserar inkommande e-postmeddelanden, förstår kundens preferenser och behov, och föreslår automatiskt relevant svar. Detta baserat på tidigare interaktioner och företagets kunskapsdatabas.
Kundservicemedarbetaren behöver bara granska och eventuellt justera förslaget innan de skickar svaret, vilket minskar hanteringstiden för varje ärende avsevärt.
Eftersom den tiden kundservicemedarbetarna spenderat på att leta fram information och formulera svar från grunden nu sker helt automatiskt på några sekunder.