När en chattbot kan ta över enklare frågor från agenterna frigörs tid och resurser till resten av ditt kontaktcenter. Dina agenter kan fokusera på mer komplexa ärenden och kunder som har stort behov av att möta en handläggare.
Med en chattbot kan du automatisera repetativa ärenden eller säkerställa att kunden direkt hamnar hos rätt agent. Det tillåter även utökad service då en chattbot kan finnas tillgänglig 24/7.
Connectels chattbot svarar direkt, är tillgänglig 24/7 och sänker dina kostnader med upp till 90%. En chattbot kan svara och lösa specifika ärenden snabbare vilket minskar belastningen på ert kontaktcenter samt ökar kundnöjdhet. Du kan också anpassa språk och ordval så att det stämmer överens med företagets tonalitet.
Vår chattbot är smart nog att hantera många av de vanligaste frågorna dina kunder har. När ett ärende blir för komplext kan du automatiskt föra över ärendet till en agent — på så sätt sparar du tid och resurser utan att kompromissa med kundupplevelsen. Informationen som kunden har gett till chattboten skickas även till agenten så att kunden inte behöver upprepa sig.
Fyll i hur många agenter (heltid) ni har, genomsnittliga antalet ärenden ni hanterar per månad och den genomsnittliga hanteringstiden (AHT) för att se hur mycket du kan spara genom att implementera Connectels bot. På nästa sida ser du resultat, och kan ladda ner en PDF med mer information om dina besparingar samt hur vi har räknat.