Har du någonsin råkat ut för en chatbot som inte lyckats hjälpa dig med ditt ärende? Sedan tvingas upprepa problemet till en kundservicemedarbetare?
Vi på Connectel är övertygade om att en av de viktigaste delarna inom kundservice framöver kommer att vara hur bra ni lyckas integrera AI. Smidiga övergångar mellan tekniken och kundservicemedarbetare att avgöra hur dina kunder upplever ditt företag.
För ingen vill behöva upprepa sig, gång på gång.
Vi har därför äntligen integrerat chat assistant till vår plattform. En chatbot som besvarar dina kunders frågor men lämnar smidigt över ärendet till en kundservicemedarbetare om det behövs.
När dina kunder börjar chatta får de först interagera med en AI-bot som är tränad att svara på vanliga frågor och hantera enklare ärenden. För många kunder räcker detta för att lösa deras problem snabbt och smidigt, utan att behöva vänta på mänsklig hjälp. Detta avlastar ditt team, så att de kan fokusera på mer komplexa ärenden och ge en ännu bättre serviceupplevelse.
Men om kundens ärende kräver mer stöd och en mer personlig interaktion, sker en sömlös övergång från AI-boten till en kundservicemedarbetare. Det innebär att all information som kunden redan delat med AI-boten överförs automatiskt till den medarbetare som tar över ärendet. Kunden slipper därför upprepa sig och kan direkt fortsätta där de slutade.
Den här smidiga kundupplevelsen säkerställer att övergången från AI till kundersrvicemedarbetaren inte bara är enkel, utan också effektiv, eftersom all information följer med genom hela ärendehanteringen.
En av de största fördelarna med vår lösning är att allt finns samlat på en och samma plattform, all kommunikation och hantering på ett ställe. Detta gör inte bara processen mer effektiv för dina kunder, utan även enklare för ditt team att hålla ordning på konversationer och följa upp ärenden, utan att behöva hoppa mellan olika system.
På så sätt får dina kunder alltid den hjälp de behöver, när de behöver den – oavsett om det är via AI eller hos en kundservicemedarbetare. Läs mer här.