Hur du skapar bättre och enklare kundmöten med hjälp av Antonis egna beprövade kundsamtalsprocess och hur du implementerar den. Det får du reda på i det sista av tre fristående avsnitt med kommunikationsexperten, författaren och föreläsaren Antoni Lacinai.
Antonis kundsamtalsprocess för bättre och enklare kundmöten kallas för veta, visa, våga.
Antonis menar att flera idag glömmer man ofta bort att lyssna till punkt på kunden innan de erbjuder lösningen, man är lite för ivrig. Man behöver veta mer för att kunna göra sitt jobb som bäst. Det är så lätt att bara hoppa till att erbjuda sin lösning, men i själva verket så kanske denna lösning inte passar kunden i det tillfället. Visa fasen handlar om att berätta för kunden, tankar och förslag på lösningar till kunden. Våga fasen handlar om att man ska landa i något typ av beslut. Att man kommer överens om hur fortsättningen ska se ut framåt, ex att man ska sålt eller köpt någonting. Antonis tycker att man ibland är lite feg i den fasen och inte vågar ta det där extra steget under kundmötet för att man är rädd att få ett nej.
Avsnitten är cirka 15 minuter. För att ladda ner processen i sin helhet, klicka här
Wowpodden är en podcast om service och kundnöjdhet. Emilies visionen är att höja statusen på serviceyrket, statusen på kundservice internt i våra organisationer och kvaliteten på service. Läs och lyssna gärna på ytterligare avsnitt av wowpodden, klicka här. För att kontakta Antoni, klicka här.