Effektivisera din kundservice med ett AI-verktyg för e-post


Era kundservicemedarbetare kampas dagligen med en ström av inkommande mejl från kunder. Det är frågor om allt från garantier och öppet köp till instruktioner och produktfrågor. Flera timmars arbete läggs på att leta fram information och formulera ett svar från grunden. Men nu är det slut på detta!

Ett AI-verktyg som sparar tid och förbättrar kundupplevelsen

Vi har skapat ett revolutionerande verktyg för kundservice, Email reply assistent, ett AI-drivet verktyg som hjälper dina medarbetare att svara kunder med endast ett knapptryck.  

Genom att automatisera och effektivisera svarsprocessen sparar verktyget inte bara tid, utan också förbättrar kundnöjdheten. 

Detta är ett AI-verktyg som föreslår svar till kundservicemedarbetare när de mottar ett email från kunder. De förslag på svar som vårt verktyg ger baseras på era riktlinjer och den tonalitet som ni vill förmedla. Vilket säkerställer en enhetlig kommunikation som går i linje med ert budskap.  

Genom att förse ert kundserviceteam med förberedda svar sparar Email reply assistent flera timmars arbete, som tidigare spenderats på att leta efter information och formulera svar från grunden. 

Hur fungerar det?

Reply Assistent är tränat på ditt företags specifika riktlinjer, tidigare kundinteraktioner och den tonalitet som ni vill förmedla. När ett meddelande från en kund mottas, analyserar AI-verktyget innehållet och genererar ett förslag på svar. Medarbetaren kan sedan granska förslaget och skicka det med bara några justeringar, vilket minskar hanteringstiden för varje ärende avsevärt. 

Vi listar fyra fördelar med vårt AI-verktyg för e-post

1.Tidseffektivitet

Kundservicemedarbetare behöver inte längre spendera tid på att söka efter information eller formulera nya svar för varje fråga. AI-verktyget gör grovjobbet åt dem och ger färdiga förslag på svar.

2. Konsekvent ton och budskap

Eftersom verktyget är tränat på ert företagets riktlinjer och ton, säkerställer det att alla kundinteraktioner håller en enhetlig standard, oavsett vilken medarbetare det är som svarar.

3. Snabbare svarstid

Genom att automatisera stora delar av svarsprocessen kan ni svara på kundförfrågningar snabbare, vilket leder till nöjdare kunder och bättre relationer.

4. Minskad belastning på personalen

Kundservicemedarbetarna får tid att fokusera på mer komplexa ärenden. 

Låt AI göra jobbet åt dig – med Email reply assistent tar du ditt kundserviceteam till nästa nivå! Vi har nyligen även släppt Gamefication utformad för att främja självledarskap, förbättra prestationer och öka engagemanget. För att läsa mer om Gamefication, klicka här. 



Prata med våra säljare

Eller ring oss på +46 (0) 101 800 000