Mari Nygander är en innovativ ledare med styrkor inom verksamhetsutveckling och förändringsledning som brinner för att skapa, resultat, värde och lönsamhet och arbetar just nu på Telenor. Mari delar i detta avsnitt generöst och konkret med sig av Telenors serviceresa. Vi pratar även om:
”I framtiden kommer vi se väldigt mycket automatisering av kundservice”- Lyssna här på Emilie Loman och gästen Mari Nygander om hur du kan gå från bra service till wowservice:
Mari berättar om Telenors resa och deras fokus är att skapa fantastiska kundupplevelser vilket förutsätter att man har ett engagerat team av medarbetare. Mari har en bakgrund inom bemanningsbranschen och har arbetat mycket med profiler för att hitta rätt match.
Efter arbetet på Telenor med att leta fram rätt match för medarbetare började hon att se över andra parametrar. Vilket har gett insikter som har lett till en servicehandbok, och Mari har upptäckt bland annat att om man följer denna handbok så får man automatiskt lägre samtalstid med kunder och en högre kundnöjdhet. Vad mer som står i denna handbok avslöjar Mari i avsnittet.
Du kan kontakta Mari här. Lyssna på liknande avsnitt om att möta kundernas förväntningar här.