Lyssna på när Sofia Tingåker, enhetschef kontaktcenter i Täby kommun, delar med sig av lärdomar, insikter och konkreta tips till dig som jobbar med kundservice och vill göra en resa mot ännu nöjdare medarbetare och kunder, medborgare, gäster…
Vi pratar om:
”När man driver förändring handlar det om att få medarbetare trygga i det otrygga”
Lyssna på wowpodden men Emilie Loman och gästen Sofia Tingåker som pratar om kundservice tips och processen att gå av från kontaktcenter till värdecenter och de största lärdomarna från resan.
Det är bra att ofta vara kritisk och skapa riskanalyser vid förändring. Men Sofia tycker att man ska fokusera mer på vad det positiva utfallet kan bli eftersom utveckling kommer från driv, drömmar och målbilder. Att ha det positiva tankesättet ger mer energi till arbetet mot förändring. Sofia berättar hur hon har hjälpt teamet att börja mäta rätt KPIer och presentera på ett sätt som får ledningsgruppen att verkligen ta till sig statistiken samt vilja visa det för sina medarbetare för skapa nyfikenhet och kunskap. Vidare om hur detta gick till berättar Sofia i podden.
Du kan kontaka Sofia här. Läs och lyssna på fler avsnitt av wowpodden om kundservice tips, klicka här.