Vi vet att ett arbete med att öka kundcentreringen leder till bättre medarbetarengagemang, lägre kostnader och positiv påverkan på tillväxten. Fantastiskt, eller hur?
Vi lever i en tid där kundupplevelsen är avgörande. Organisationer måste därför ändra sitt fokus från interna processer, till att prioritera kundernas behov. Man måste tänka på sina kunder först och anpassa sina processer och sitt sätt att arbeta för att möta kundernas önskemål.
Över tid får dina kunder en uppfattning om ditt företag baserat på alla sina interaktioner de har haft med er. Därför är det viktigt att ni har arbetat med kundcentrering vid alla interaktioner, eftersom en eller flera negativa upplevelser kan påverka den övergripande uppfattningen.
Fördelarna med kundcentrering är som sagt många men omställningen innebär ofta en genomgripande förändring inom organisationen och de flesta vet faktiskt inte vart man ska börja eller hur man arbetar med customer experience (CX).
Vet ni det? Hur långt har ni kommit i er omställning?
Allt detta går att läsa på denna poddgästs hemsida. Kundcentrering och CX pratas det mycket om idag men hur får man egentligen till det? Hur driver man förändring?
Linda Öhling, grundare av House of CX, delar i detta avsnitt med sig av:
Lyssna på avsnittet och kickstarta din kundcentreringsresa!
Du kan kontakta Linda här.
Hemsida: https://houseofcx.se/
För att lyssna på ytterligare avsnitt om att maximera kundupplevelsen, klicka här.