Spaningar på olika sätt att arbeta med kundupplevelsen under covid-19. Lilo diskuterar om hur små gester och handlingar kan vara avgörande för att bibehålla kunder. Kundnöjdhet är nämligen avgörande i en tid som denna och därför bör man sträva efter att använda alla knep för att skapa fler nöjda och lojala kunder. Emilie upplever att det blir mer och mer märkbart vilka företag som har satsat på kundservice att skapat lojala kunder.
”Idag är det viktigare än någonsin att leverera wowservice”
Lyssna på avsnittet om kundupplevelsen under covid-19 med teamet Lilo:
Under Covid-19-pandemin har kundservice blivit än viktigare för företag än någonsin tidigare. Med snabba förändringar i marknaden och kunders behov har företag som har prioriterat kundservice haft en fördel. Att upprätthålla en stark och tillgänglig kundtjänst har inte bara varit en möjlighet att behålla befintliga kunder, utan också en strategi för att locka nya kunder och bygga varumärkeslojalitet. Att investera i kundservice har inte bara varit en fråga om kundnöjdhet, utan också en överlevnadsstrategi för att undvika konkurs under dessa utmanande tider.
Wowpodden är en podcast om service och kundnöjdhet. Emilies visionen är att höja statusen på serviceyrket, statusen på kundservice internt i våra organisationer och kvaliteten på service. För att kontakta Emile Loman, klicka här. Läs och lyssna gärna på ytterligare avsnitt av wowpodden, klicka här.