Lyssna på när Susanne Einhorn, föreläsare, beteendevetare, utbildare, och säljexpert, delar med sig av insikter och konkreta tips till dig som vill få ännu nöjdare och lyckligare kunder och medarbetare. Hon delar också de vanligaste misstagen hon ser inom service och hur du kan undvika dem.
Några av frågor som Susanne besvarar i avsnittet är:
Susanne hävdar att positiv energi är avgörande för kundserviceyrket, eftersom när vi skickar ut positiv energi och hjälper andra människor frigör vårt inre belöningssystem endorfiner, vilket förstärker känslan av välbefinnande och lycka.
Därför anser Susanne att man inte bara bör ha säljmål utan även beteendemål. Ett exempel på ett sådant beteendemål skulle kunna vara att sträva efter att få 10 kunder att skratta eller uttrycka tacksamhet för bra service under en arbetsdag. Genom att fokusera på att sprida glädje och positivitet i interaktionerna med kunderna kan man skapa en mer givande och tillfredsställande arbetsmiljö för alla. Det är ett av Susannes flera tips för att uppnå kundnöjdhet och glada medarbetare.
Du kontaktar Susanne här. Wowpodden är en podcast om service och kundnöjdhet. Emilies visionen är att höja statusen på serviceyrket, statusen på kundservice internt i våra organisationer och kvaliteten på service. Läs och lyssna på fler avsnitt av wowpodden om hur man går från bra service till wow-service, klicka här.