Människor redo att flyga efter återbetalning av tidigare flygbiljetter

Effektivisera återbetalningsprocessen för flygbolag

En av de huvudsakliga utmaningarna som flygbolag står inför är att hantera återbetalningsbegäran via telefonsamtal. Detta kan resultera i en hög volym samtal till er kundtjänst, vilket medför betydande påfrestning på era resurser. Connectels system kan automatisera processen för att begära återbetalning via telefon och därigenom minska antalet samtal som ert kundtjänstcenter mottar. Vår lösning validerar kundinformation och hämtar återbetalningsdetaljer genom en simulering av flygbolagens API, vilket ger kunderna en bekräftelse och ett referensnummer för deras återbetalningsbegära. Connectels system:

  • Minskar antalet samtal till ditt callcenter
  • Tillhandahåller kunder snabb och effektiv service
  • Effektiviserar återbetalningsprocessen och minskar arbetsbelastningen för ert team
Lugn flygplats tack vare effektivisering av kundservice för flygbolag

Störningshantering

Flygstörningar kan utgöra en märkbar utmaning för flygbolag och leda till en hög volym av samtal till ert callcenter. Vårt användningscase för hantering av störningar erbjuder ett smidigt självhanterande bokningssystem för kunder, vilket gör det möjligt för dem att enkelt begära återbetalning eller ändra sin flygning utan några extra kostnader. Vårt system verifierar kundinformation och anropar en simulerad flygbolags-API för att tillhandahålla nödvändig information, och erbjuder kunderna en bekräftelse med uppdaterad flyginformation.

  • Tillhandahåller en lättarbetad och effektiv process för kunderna
  • Minskar arbetsmängd hos ert call center
  • Förbättrar kundnöjdhet under störningsperioder
Effektivisering av återbetalning genererar fler nöjda kunder och mer trafik i luften

PNR godkännande

Att verifiera kundens PNR-nummer kan vara tidskrävande och leda till en hög volym samtal till ert callcenter. Vår PNR-valideringsprocess validerar kundens PNR-nummer för att erbjuda en smidig användarupplevelse och en hög framgångsgrad i att få fram nödvändig information. Connectels system kommunicerar med en simulerad flygbolags-API för att verifiera PNR-numren, vilket minskar antalet samtal som överförs till callcentret och förbättrar kundnöjdheten.

  • Skapar en smidigare användarupplevelse
  • Hög slutförande nivå
  • Förbättrar kundnöjdheten genom att erbjuda snabb och effektiv service

Företag som litar på oss

Taxi göteborg customer nöjd med service
Per Brantgärde Tf. Chef för beställningscentralen

”Det var viktigt för oss att Connectel förstod vår verksamhet, våra kunders behov och våra utmaningar. Vi kunde snabbt starta upp projektet tillsammans och utbyta erfarenheter kring vår växelfunktion, vilket gav värdefulla insikter som Connectel använde för att justera inställningarna i produkten.”

Läs caset här

Hur mycket kan du spara med en Connectel bot?

Fyll i hur många agenter (heltid) ni har, genomsnittliga antalet ärenden ni hanterar per månad och den genomsnittliga hanteringstiden (AHT) för att se hur mycket du kan spara genom att implementera Connectels bot. På nästa sida ser du resultat, och kan ladda ner en PDF med mer information om dina besparingar samt hur vi har räknat.

Vänligen välj en valuta
Vänligen fyll i antal ombud
Vänligen fyll i antal ärenden per månad
Vänligen fyll i genomsnittlig hanteringstid

Dina totala besparingar per år

Get your report

Vänligen fyll i en giltig e-postadress.
Vänligen fyll i ditt företagsnamn.
Vänligen fyll i din tjänstetitel.
VOICEBOT PRODUKTBLAD

Ladda ner produktblad här

Prata med våra säljare

Eller ring oss på +46 (0) 101 800 000