Inkassobranschen har traditionellt sett setts som ett nödvändigt men ofta utmanande område. Inkasso har i uppdrag att ta kontakt med och förhandla med individer som har hamnat efter med sina betalningar, ofta i en pressad och stressig miljö. Men med hjälp av teknikens utveckling har branschen blivit mer effektiv.
Connectel – medlem i Svensk Inkasso
Connectel, en ledande leverantör av moln-baserade kontaktcenter-lösningar som dialer, ligger i framkant av denna förändring. Vår dialer är designad speciellt för inkassoverksamhet och hjälper agenter att arbeta mer effektivt.
Med funktioner som automatisk samtalsdistribution, samtalsinspelning och realtidsrapportering sparar agenterna i snitt en timme per dag. Detta gör att de kan fokusera på den viktigaste uppgiften, nämligen att driva in skulder. Med tekniken på sin sida minskar dessutom stressnivåerna och produktiviteten ökar.
Vi har integreringar med flera system och CRM. Ett exempel är Tietoevry Collection Suite Nova. Genom integrationen med Tietoevry Nova, kan agenterna enkelt få fram kundinformation i samma gränssnitt som samtalen kommer in, vilket innebär mer effektivt arbete trots två olika system.
Om du har agenter som arbetar med både inkommande och utgående kampanjer kan du använda hela plattformen för att enkelt växla mellan uppgifter och kampanjer. Låt Connectels dialer automatiskt ringa och koppla fram till rätt agent. Agenterna behöver inte sitta och lyssna på ringsignaler utan kan lägga tiden på att hjälpa gäldenären och hantera ärenden i det verktyg ni jobbar i. Allt inom samma gränssnitt.
Med Connectels dialer lägger agenterna nu en timme om dagen på att ringa, vilket innebär att Riverty har kunnat spara 1,5 timmar per dag och per agent. Detta innebär att agenterna når fler gäldenärer på samma tid. ”Den totala tiden för att ringa har minskat, trots att vi har fler agenter. Antalet personer vi har kunnat nå har varit över förväntan”, förklarar Carl.
Fyll i hur många agenter (heltid) ni har och hur många samtal ni ringer per månad för att se hur mycket ni kan spara genom att implementera en dialer från Connectel. På nästa sida ser du resultat, och kan ladda ner en PDF med mer information om dina besparingar samt hur vi har räknat.