En utmaning för taxibranschen är att tillhandahålla utmärkt kundservice och möta kundernas förväntningar. Förväntningar som snabba svar, effektiva lösningar och personligt bemötande. Det innebär att taxibolagen måste ha kontaktcenterteknik som gör att de kan möta dessa förväntningar och ge utmärkt service.
En annan utmaning som taxiföretagen står inför är att hantera högtryck under rusning. För att hantera varierande volymer kan taxibolag använda teknik som voicebotar, chattbotar, meddelanden för missade samtal och teknik för att skydda mot överbokningar. Rapportering och analys är också avgörande, eftersom det ger värdefulla insikter om kundernas beteende och preferenser. Att tolka kunddata på ett meningsfullt sätt. Dessa data kan användas för att förbättra kundservicen och fatta bättre affärsbeslut.
Voicebot och chattbot-teknik kan hjälpa taxibolag att förbättra deras kundservice. Kunder kan använda en voicebot eller chattbot för att boka en resa och få en bekräftelse, istället för att behöva vänta på att en agent blir tillgänglig. Dessutom kan en bot arbeta 24/7 och ge service till kunder även när agenterna inte är tillgängligt. Detta kan hjälpa till att minska kundernas väntetider och förbättra den övergripande kundnöjdheten.
Långa väntetider och tappade samtal är ett minne blott med en taxi-bot. Vår bot för taxi bokningar drivs av den senaste tekniken inom röstigenkänning och kan hantera upp till 80% av samtalen. Titta på en demo här.
Fyll i hur många agenter (heltid) ni har, genomsnittliga antalet ärenden ni hanterar per månad och den genomsnittliga hanteringstiden (AHT) för att se hur mycket du kan spara genom att implementera Connectels bot. På nästa sida ser du resultat, och kan ladda ner en PDF med mer information om dina besparingar samt hur vi har räknat.