Närbild på någon som svarar på ett FAQ på en hemsida

Trygg och säker kundservice för Kronans apotek

Agenter: 20+

Produkter: Samtal, FAQ, Enkätverktyg

Om: Med över 300 apotek i Sverige är det högt tryck på Kronans Apotek. De måste hålla sig organiserade för att tillhandahålla den service kunderna efterfrågar. Det gjorde att Kronans apotek sökte en anpassningsbar kundserviceplattform efter deras behov.

Avancerad ärendehantering

Kronans apotek behövde utveckla sin kundservice, de vill gå ifrån långa svarstider och att agenterna hanterade alla inkommande frågor från kunderna. De behövde ge kunderna en chans att lösa sina problem genom själv-service – när kunderna önskade det. Genom att utforma en IVR kring vanliga frågor, som att be om en ny faktura, lyckades de minska antalet samtal drastiskt. Och med fler frågor som kan lösas via deras nya IVR, kommer det resultera i ytterligare förkortade kötider för personer som faktiskt behöver akut hjälp.

BankID gör det säkert och frigör tid

En av de största förändringarna som apotekskedjan var tvungen att genomgå var tillägget av en tjänsten BankID. Som namnet avslöjar använder tjänsten bankinformation för att identifiera att det är rätt person som frågar. Tack vare det nya tillägget var det lättare att identifiera vem som ringde in samtalet än någonsin och det har leddt till sot tidbesparing. Det är tack vare BankID att fakturafrågor enkelt kan hanteras i IVR utan att behöva förklara vad du behöver för en agent. Det gör det möjligt för Kronans att utföra en trygg och säker kundservice.

Kundnöjdhetsundersökningar besvarade av apotekets kunder har påvisat att dessa förändringar varit framgångsrika. Deras kunder har uppskattat de nya metoderna och den snabba hjälpen. Det sparar inte bara tid för Kronans medarbetare, utan också för kunderna.

En utvecklande fas för Kronans kundservice

Det som gör det roligt att arbeta med ett företag som Kronans Apotek är deras positivitet. De ser det positiva med att hitta tekniska lösningar som gör det lättare för både kunder och agenter. Vilket även gör oss väldigt benägna till att ta fram bättre lösningar. Vi håller oss uppdaterade om de senaste trenderna och vad som händer inom kundserviceteknik för att kunna dela den kunskapen med våra kunder. Det är trots allt vårt ansvar att se till att de har de tekniska förutsättningarna att göra för sitt jobb ännu bättre.

Hur mycket kan du spara med Connectel?

Fyll i formuläret nedan för att se hur mycket du kan spara genom att implementera en omnikanal-lösning från Connectel. En PDF med resultaten skickas till din e-post.

Vänligen välj en valuta
Vänligen fyll i antal agenter
Vänligen fyll i antal ärenden per månad

Dina totala besparingar per år

Get your report

Vänligen fyll i en giltig e-postadress.
Vänligen fyll i ditt företagsnamn.
Vänligen fyll i din tjänstetitel.

Behöver du en kundserviceplattform utformad efter dina behov?

Prata med våra säljare

Eller ring oss på +46 (0) 101 800 000