Milvik Bima försäkring vid skada

Framgångsrik call centerlösning för Milvik Bima

Upptäck hur Milvik Bima nådde framgång och nya nivåer av effektivitet i deras call center.

Agenter: 2000+

Produkter: Samtal, Dialer, Dashboard, Analysverktyg

Om: En av våra större kunder agentmässigt, är Milvik Bima. De ägs av det Svenska investeringsbolaget, Kinnevik. Milvik Bima är en ledande leverantör av försäkringar och hälsovårdstjänster i sin region.

En utmanande call center-installation

För oss har detta projekt varit ett av de mer intressanta på grund av hur olika utmaningarna som uppstått på vägen. Vi är vana vid att våra kunder befinner sig på platser där en befintlig infrastruktur finns. Men i det här fallet har infrastrukturen varit bristfällig och ibland faktist obefintlig. Det har fått oss att behöva tänka på helheten i de länder där Milvik Bima har sina call centers. Oavsett hur miljön eller omständigheterna sett ut, har vi internt haft tillgång till rätt kompetens för att se till att vi levererar vår programvara och våra tjänster enligt våra kunders förväntningar. Och naturligtvis, om möjligt, överträffa dessa.

Utvecklat våra konsulters kompetens

Större delen av installationen behövde göras lokalt och det ledde till vissa utmaningar eftersom platserna där Milvik Bimas call centers skulle befinna sig saknade många grundläggande delar av en god infrastruktur. Att utföra ett projekt som detta hjälper oss att utveckla våra interna kunskaper och färdigheter. Sagt och gjort var något vi föllföljde, och våra konsulter uppskattade det lärorika arbetet i en ny miljö med annorlunda utmaningar.

Stort kundvärde

Uppenbarligen uppskattar vi hur nöjda Milvik Bima har visat sig vara i sin feedback efter att ha fått alla delar på plats. De nya funktionerna, som till exempel automatiserad callback och business intelligencemodulen Analysverktyg, har visat sig vara exakt vad de behövde för att skapa en mer framgångsrik call centerlösning. Som tydligt synliggör effektiviseringen samtliga av Milvik Bimas call centers åstadkommit.

Nya call centermöjligheter

Vi är stolta över att få agera och stödja marknader med vår kunskap och erfarenhet. Det ger oss möjlighet att hjälpa våra kunder att utvecklas framåt och nå nya affärsmål. När vi gick in på vår tredje afrikanska marknad i Ghana, började vi också konkurrera med landets ledande telefonoperatör, Tigo. Vi var det andra företaget som installerade en SIP-trunk för telekommunikation. Tillsammans med Tigo levererar vi nu den mest moderna call center-lösningen i Ghana.

Hur mycket kan du spara med Connectel?

Fyll i formuläret nedan för att se hur mycket du kan spara genom att implementera en omnikanal-lösning från Connectel. En PDF med resultaten skickas till din e-post.

Vänligen välj en valuta
Vänligen fyll i antal agenter
Vänligen fyll i antal ärenden per månad

Dina totala besparingar per år

Get your report

Vänligen fyll i en giltig e-postadress.
Vänligen fyll i ditt företagsnamn.
Vänligen fyll i din tjänstetitel.

Skaffa en kontaktcenterlösning som passar dig

Prata med våra säljare

Eller ring oss på +46 (0) 101 800 000