Agenter: ca 200 agenter
Industri: betalnings- och finansieringstjänster
Om: Riverty är ett företag inom fintech som erbjuder innovativa betalnings- och finansieringslösningar för både privatpersoner och företag. Riverty efter att göra det enklare och tryggare att hantera betalningar.
Riverty, en ledande aktör inom finansiella tjänster och inkasso, använde tidigare en omnikanalslösning för kunder ska kunna att kontakta dem via flera olika kanaler.
Problemet med detta var att dessa kanaler endast var ytligt integrerade. Kundservicemedarbetarna behövde ofta växla mellan flera system för att samla relevant information från olika kanaler.
Detta skapade en osammanhängande upplevelse och förlängd hanteringstid för varje kundärenden. Något som gjorde att Riverty gick på jakt efter en mer integrerad och effektiv lösning.
Riverty sökte en lösning för ökad effektivitet
Genom att byta till Connectels verkliga omnikanalslösning, där alla kanaler är helt integrerade i ett enhetligt system, kunde Riverty erbjuda en sömlös kundupplevelse.
Medarbetarna fick omedelbar åtkomst till all kunddata, oavsett vilken kanal kunden använt för att kontakta dem, vilket kraftigt reducerade tiden för att hantera varje ärende.
Den nya omnikanalslösningen från Connectel innebar också att medarbetarna kunde följa varje kundresa i realtid, vilket gjorde det lättare att förstå kundernas behov och historik.