Varberg skapar flexiblare sjukvård med connectels telefonlösning

Varberg sökte en flexibel telefonlösning inom vården

Upptäck hur Varberg kommun fick en callback lösning anpassad efter sjuksköterskor som arbetar på distans.

Agenter: 10+

Produkter: Samtal, Analysverktyg

Om: Varberg kommun ligger i sydvästra Sverige och med sina 65 000 invånare samt en glesbefolkad kommun, behöver de täcka en stor räckvidd med sin kommunala fjärrvård.

Mobila agenter i vården

Varberg är en relativt glest befolkad kommun belägen på den svenska västkusten. Det driver kommunen till att lösa alternativa sätt att för att erbjuda kommunen den vård invånarna i kommunen behöver. I det här fallet har Varberg ett sjukhus i stadens centrum, men det finns fortfarande människor i regionen som behöver assistans på distans. Eftersom många invånare har svårt att resa till sjukhuset. Varberg har ökat sitt vårdutbud genom att sprida sina sjuksköterskor runt om i kommunen. De är sällan på samma plats samtidigt. En logistisk utmaning, men något som en molnbaserad telefonlösning skulle kunna ge stöd för och hjälpa dem med att utföra en mer flexibel vård, hålla sig organiserade och hantera vårduppgifterna i.

Schemalagd callback – säker och flexibel vård

Kommunen i Varberg behövde ett system som gjorde det möjligt att strukturera och hantera sjuksköterskornas uppgifter. Och eftersom det finns ett begränsat antal sjuksköterskor som tillhandahåller sjukvård saknade de då en flexibel lösning.

Från början trodde de att schemaläggning för arbetsbemanning var det enda sättet för att lösa problemet. Med vårt stöd insåg de att Connectels callback-funktion kunde lösa en stor del av problemet. Det har lett till minskade telefontimmar till när sjuksköterskorna finns tillgängliga. Förutom dessa timmar kan människor lägga till en callback-kö. Som gör det möjligt för sjuksköterskor att enkelt ringa personen som försökte nå dem, så snart de finns tillgängliga.

Uppföljning och analys

Naturligtvis är Varbergs administration intresserade av hur deras vårdlösning utvecklas. Analysfunktionerna i Connectels lösning gör det enkelt att övervaka resultaten och förbättra effektiviteten. Med vårt Business Intelligence-verktyg, Analys, kan de nu spåra teamets framsteg i detalj när det gäller att samla in och förstå data. Analysverktyget samlar in alla önskad data och information från Varberg och gör det möjligt för dem att coacha de anställda på en helt ny nivå.

Hur mycket kan du spara med Connectel?

Fyll i formuläret nedan för att se hur mycket du kan spara genom att implementera en omnikanal-lösning från Connectel. En PDF med resultaten skickas till din e-post.

Vänligen välj en valuta
Vänligen fyll i antal agenter
Vänligen fyll i antal ärenden per månad

Dina totala besparingar per år

Get your report

Vänligen fyll i en giltig e-postadress.
Vänligen fyll i ditt företagsnamn.
Vänligen fyll i din tjänstetitel.

Söker du en liknande lösning, eller något helt annat?

Prata med våra säljare

Eller ring oss på +46 (0) 101 800 000