Varför är det så att vissa företag fortsätter att blomstra medan andra kämpar för att behålla sina kunder?
Ofta handlar det om vilken upplevelse företagen erbjuder sina kunder. Customer Experience (CX) har nämligen blivit avgörande för att maximera kundnöjdheten.
Vad är då hemligheten bakom en utmärkt kundupplevelse?
Från den första kontakten är varje steg i kundens resa en möjlighet att göra ett bestående intryck. Dagens kunder förväntar sig att bli nöjda, så framgångsrik CX handlar om att överträffa dessa förväntningar vid varje interaktion. Därför kommer företag som prioriterar och levererar en enastående kundupplevelse att sticka ut på dagens konkurrensutsatta marknad. En marknad där kundernas valmöjligheter är oändliga och deras röster är starkare än någonsin. Man måste alltså sätta sig in i hur kunden tänker.
Företag bedöms alltid utifrån sin svagaste länk, eftersom varje interaktion bidrar till helhetsintrycket av företaget. Om en eller flera funktioner brister påverkas hela bilden.
Så frågan är inte längre ”Varför är kundupplevelsen så viktig?”, utan snarare ”Hur kan vi maximera kundupplevelsen för att uppnå långsiktig framgång?”.
I detta avsnitt gästar Ulrika Ewerman, CX-expert och rådgivare, för att prata om kundupplevelsen och hur vi kan maximera den.
I detta avsnitt delar hon med sig av:
Idag handlar det inte bara om att sälja produkter eller tjänster – det handlar om att skapa känslomässiga band med kunderna och bygga lojalitet. För vad är egentligen den största kostnaden hos företag? Jo, missnöjda kunder.
Lyssna nu på avsnittet och få värdefulla insikter om hur du kan skapa starka kundrelationer och en framgångsrik kundupplevelse!
Du kan kontakta Ulrika här.
Titta på avsnittet på YouTube här.
Lyssna på hela avsnittet här: