Connectel agent använder dialer

Öka effektiviteten och nå fler kunder med en dialer


Som kontaktcenterchef är du ständigt på jakt efter sätt att förbättra effektiviteten hos dina agenter och verksamhet. En sådan metod är genom att implementera en dialer i ditt kontaktcenter.

Olika typer av dialers 

En dialer är ett mjukvarusystem som automatiskt ringer upp telefonnummer utifrån en lista och kopplar samtalen till agenter. Ett dialer-system använder komplexa algoritmer för att förutse när agenter kommer att vara tillgängliga för nästa samtal, och ringer automatiskt upp nästa nummer på listan.

Vad finns det för olika typer av dialers?

Det finns flera olika typer av dialers, men det viktigaste att ha i åtanke när du väljer system är att det matchar era behov.

• En power dialer är den mest grundläggande lösningen och ringer automatiskt upp nummer från en fördefinierad lista. Passar bäst vid utgående samtal, som kundundersökningar och enkäter.

• En progressive dialer ringer inte upp nästa samtal förrän en agent är tillgänglig. Passar bäst för komplexa och tidskrävande samtal.

• En preview dialer börjar ringa upp nästa nummer när den upptäcker att agenten är på väg att avsluta det aktuella samtalet. Passar bäst för samtal som kräver viss förberedelse.

• En predictive dialer är ett avancerat system som håller koll på vilka agenter som är tillgängliga och ringer flera samtal samtidigt. Systemet dirigerar bara samtalet vidare till en agent om det är en person som svarar, då den kan göra skillnad på röstmaskin och människa. Kräver noggrann konfigurering

Fördelar

Genom att automatisera uppringningsprocessen kan en dialer bidra till att öka antalet samtal som kan hanteras per timme. Agenterna får mer tid till samtal som resulterar i en lösning eller en försäljning, vilket kan leda till förbättrad kundnöjdhet, lojalitet och svarsfrekvens. Med automatisk hantering av kontaktlistor och data når agenterna rätt kund vid rätt tidpunkt, och när en kund inte svarar kan systemet automtiskt ringa upp numret senare – vilket gör att ni kan nå fler kunder.

 

Connectel Dialer

Vill du veta mer om hur du kan förbättra din kundservice?

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev


Prata med våra säljare

Eller ring oss på +46 (0) 101 800 000