Lyssna på när Amanda Persson, serviceproffs och vinnare av bästa kundservicemedarbetare i Brilliant Futures undersökning, pratar om vad som definerar ”wowservice”, delar med sig av lärdomar, insikter och konkreta tips till dig som jobbar med kundservice och vill bli bäst!
Några saker som ville besvaras var:
Juste, inte kunder. Amanda ser nämligen inte på sitt yrke som att hon ska prata med kunder utan som att hon ska samtala med människor hon känner.
Personliga samtal är fortfarande ett vinnande koncept för att sälja mer och bygga starka relationer med kunder. Men det är en oerhört tidskrävande process att behöva vänta på ringsignaler, notera om kunden svarade eller inte innan man kan gå vidare till nästa samtal. Därför är dialer ett värdefullt vertyg för alla verksamheter som regelbundet engagerar sig i stora volymer av utgående samtal, eftersom det tar bort alla onödiga steg.
Wowpodden är en podcast om service och kundnöjdhet. Emilies visionen är att höja statusen på serviceyrket, statusen på kundservice internt i våra organisationer och kvaliteten på service. Läs och lyssna på fler avsnitt av wowpodden om hur man går från bra service till wow-service, klicka här.