Wowpodden bara service header - Servicestjärnan

Värdefulla tips till vinnande kundsamtal och framtidens kundservice


Lyssna på när Pia Horn Af Rantzien, customer success manager på Capturi, delar med sig av insikter och konkreta tips för vinnande kundsamtal och en trendspaning om framtiden inom kundservice.

Pia berättar att främsta orsaker till att företag vänder sig till Capturi är att förbättra sin kundnöjdhet. Capturi erbjuder då samtalsanalys som genereras med AI och analysen hjälper till att förbättra kvaliteten av kundservice och uppnå vinnande kundsamtal. Den analyserar hur medarbetare uttrycker sig och eventuella kunskapsluckor för att identifiera förbättringsmöjligheter.

Vi kan identifiera vad som fungerar och inte i samtalen berättar Pia, exempelvis så om man hälsar kunden välkommen så ökar chansen till kundnöjdhet med 5% och om man frågar hur man kan hjälpa till höjs sannolikheten istället till 10%.

Ytterligare information som har identifierats är att om en kund behöver ringa en gång så händer det inget med kundnöjdheten, men om kunden behöver ringa en gång till höjs kund missnöjdheten med det dubbla. Capturi har haft kunder som har förbättras med pågrund av samtalsanalys så pass mycket att deras NPS har stigit enormt mycket. 

Pia har hjälpt till att undersöka fler än 15 miljoner samtal i nordens största kundserviceundersökning. Dessa 15 miljoner samtal har blivit till värdefulla insikter och Pia delar i detta avsnitt med sig fler av insikterna.

Lyssna på poddavsnittet med Emilie Loman och gästen Pia Horn Af Rantzien för att veta hur ett vinnande kundsamtal med samtalsanalys fungerar:

Avsnittet är 12 minuter långt, du kan kontakta Pia här. Läs och lyssna på ytterligare avsnitt av wowpodden om att gå från bra service till wowservice med Mari Nygander från Telenor här.

Följ vårt nyhetsbrev för att få veta när nya avsnitt släpps


Prata med våra säljare

Eller ring oss på +46 (0) 101 800 000