Vi pratar vinnande företagskultur och magiska kundupplevelser med Linda Hammarstrand, Culture Academy.
En vanlig vecka för Linda innebär att hon lämnar sin familj hemma på söndagar, reser till sex olika städer under veckan och återvänder hem först på fredagar. Hennes mindset att bara fokusera på dagen som hon har framför sig. På morgonen tänker hon vilka tre saker är viktiga att göra på förmiddagen för att kunna gå i mål på kvällen.
Idag pratar vi ofta om meningsfulla jobb och meningslösa jobb, men Linda tycker att alla jobb har sin mening. Hur ser man sitt då sin mening och sitt värde som medarbetare? Det är chefens uppgift att övertyga sina medarbetare till att de gjorde rätt val när de valde tjänsten. Hur går man från att inspirera till att inspirera sina medarbetare? Det pratar Linda om vidare i avsnittet.
Lyssna på avsnittet om vinnande företagskultur med Emilie Loman och gästen Linda Hammarstrand nu:
Avsnittet är cirka 18 minuter långt.
Wowpodden är en podcast om service och kundnöjdhet. Emilies visionen är att höja statusen på serviceyrket, statusen på kundservice internt i våra organisationer och kvaliteten på service. Läs och lyssna gärna på ytterligare avsnitt från wowpodden om vinnande företagskultur, klicka här.
För att kontakta Linda, klicka här.