Wowpodden bara service header - Servicestjärnan

Wowpodden ger tips till kundservicechefer


I det här avsnittet går Joakim, Emilie och Susanne igenom konkreta aktiviteter du som kundservice chef kan ta till för att engagera ledningsgruppen, få det du vill ha och skapa insikt om att Kundservice är företagets guldgruva och lojalitetsmotor!

”Ta in kunderna till ledningsgruppen”- Konkreta tips till kundservicechefer:

Är några av kunderna missnöjda? Ja, det får “ni på Kundservice lösa! – Hur svårt kan det vara?”

Känns det som att man tycker att det är kundservice fel att kunderna ringer och att din organisation får städa upp och försöka lösa sådant som inte fungerar?

Det kan vara ensamt att vara kundservicechef när företagets ledning ser kundservice som ett nödvändigt ont, ett kostnadsställe, som reaktivt ska lösa alla problem.

Kanske är kundservice inte ens representerad i ledningsgruppen och samtidigt förväntas din organisation trolla bort allt kundmissnöje och alla företagets processbrister.

Hur gör du då för att ta dig in på ledningsgruppens agenda och få det du behöver, för att ni tillsammans ska skapa bättre kundnöjdhet och satsa mer på kundservice?

Emilies visionen är att höja statusen på serviceyrket, statusen på kundservice internt i våra organisationer och kvaliteten på service. Läs och lyssna gärna på ytterligare avsnitt och få tips till kundservicechefer, klicka här.

För att kontakta Susanne, klicka här. 

Följ vårt nyhetsbrev för att få veta när nya avsnitt släpps


Prata med våra säljare

Eller ring oss på +46 (0) 101 800 000