Wowpodden bara service header - Servicestjärnan

Wowpodden – Hur du kan bli den bästa kunden


Detta är del 2 av 2 specialavsnitt som Lilo, Joakim Lindström och Emilie Loman, gör tillsammans med Filip Flink från företaget Lynes Technologies i Wowpodden.

I den andra delen pratar vi om:

  • Hur du kan bli den bästa kunden och få så bra service som du önskar.
  • 3 olika strategier för hur du får igenom en reklamation eller ett önskemål.
  • Något som vi aldrig reklamerar trots besvikelse och missnöje…

Lyssna på avsnittet om att bli den bästa kunden med Emilie Loman och Filip Flink nu:

Avsnittet är cirka 15 minuter. Du kan kontakta Filip här.

Vi har nog alla någon gång ringt till kundtjänst med en känsla av frustration eller irritation. Oavsett vårt emotionella tillstånd när vi ringer finns det alltid ett mål med samtalet, vi vill få vårt problem löst. Så vilka taktiker finns det? Nummer ett, börja alltid med att vara trevlig. Det skapar en mer positiv atmosfär, vilket ökar sannolikheten att agenten blir mer mottaglig och villig att hjälpa. Nummer två, prioritera att vara saklig och tydlig i din kommunikation. Detta minskar inte bara risken för missförstånd utan bidrar även till en professionell atmosfär vilket ökar sannolikheten att andra tar ditt problem på större allvar. Nummer tre, berätta att de har en chans att göra en ambassadör till företaget. Det kan göra att de vill skapa ett exempel av bra kundservice.

Wowpodden är en podcast om service och kundnöjdhet. Emilies visionen är att höja statusen på serviceyrket, statusen på kundservice internt i våra organisationer och kvaliteten på service. 

 

Följ vårt nyhetsbrev för att få veta när nya avsnitt släpps


Prata med våra säljare

Eller ring oss på +46 (0) 101 800 000