Wowpodden bara service header - Servicestjärnan

Wowpodden – Vanliga utmaningar inom kundservice


Lyssna på när Lina Bjelkmar, VD på Indicate me, delar med sig av sina insikter och delar några tips till ledare som jobbar med kundservice och som vill höja servicenivån.

Endast ungefär 14% av medarbetarna är engagerade i sina organisationer och Lina menar att orsaken till detta beror på bristande ledarskap inom chefspositioner. 

För att öka engagemanget hos medarbetare måste man ha en väl genomtänkt strategi när man bygger upp team. Att inte bara välja personer som har rätt färdigheter, utan som också passar in i teamets kultur och värderingar. Som chef måste man även skapa en trygghet hos sina medarbetare, för att de ska känns sig som en del av organisationen måste de våga uttrycka sina åsikter.  Om man inte vågar göra fel kommer man heller inte våga göra rätt.  

Medarbetare måste även ha ett tydligt syfte med sitt arbete för att öka sitt engagemang och motivation. Ge feedback och visa den direkta kopplingen mellan deras dagliga arbete och företagets framgång. Vidare i avsnittet presenterar Lina meningen bakom hennes begrepp “Jag vill få feedback, men inte från dig”

Lyssna på wowpodden om utmaningar inom kundservice med Emilie Loman och gästen Lina Bjelkmar. Avsnittet är cirka 15 minuter.

Lina Bjelkmar besvarar följande frågor:

Vad finns det för vanliga utmaningar i kundserviceorganisationer idag och hur kan man lösa dem? Vad gör många kundserviceorganisationer bra idag och bör förstärka? Finns det några trender? Vad är de främsta utmaningar inom kundservice som du har stött på?

Du kan kontakta Lina här. Läs och lyssna på fler avsnitt av wowpodden om hur kundnöjdhet och glada medarbetare, klicka här.

 

Följ vårt nyhetsbrev för att få veta när nya avsnitt släpps


Prata med våra säljare

Eller ring oss på +46 (0) 101 800 000