Kvinna sitter i headset vid dator i call center och hjälper företag i energi och försörjningssektorn

Integration med Tietoevry Nova

Tietoevry har genom åren utvecklat en plattform som hjälper finansiella institutioner att hantera sina processer för inkasso. Plattformen heter Tietoevry Collection Suite Nova, även kallad Nova.

Nova sköter kredithanteringen, vilket gör att du kan automatisera processer, skapa tydliga betalningsplaner, skapa ett högre engagemang från gäldenärer och öka resolutionsgraden.

Tillsammans med Connectel kan du skapa effektiva dialer-kampanjer som låter dig fokusera på att hantera och lösa ärenden istället för att lyssna på ringsignaler.

Connectel-recruiting-customer-service-agents - Hitta & rekrytera kundtjänstagenter Connectel agent headset

Ökad effektivitet hos agenterna

En tidskrävande utmaning för finansiella institutioner är de manuella processer och steg som agenter måste gå igenom för att lösa ärenden. Både när det gäller att försöka nå gäldenären och hantera deras ärende.

Integrationen mellan Connectel och Nova möjliggör effektivare användning av agenttiden genom automatisering och effektivisering av både inkommande och utgående samtal. Samtidigt som du delar information mellan system så att du kan arbeta i ett gränssnitt.

  • Inställningar för effektiv utringning
  • Hämta korrekt information om gäldenären
  • Kartläggning och routing till rätt agent
Kvinna ligger på en filt i en park och använder smartphone

Inkommande & utgående samtal

Genom utgående ring-kampanjer och effektiva uppringningslägen kan Connectels platform genomföra samtal och säkerställa att gäldenären kan nås innan samtalet kopplas fram till en agent. Baserat på hur många agenter som är inloggade och tillgängliga anpassas samtalstakten för att säkerställa så låg frekvens av tappade samtal som möjligt.

Inkommande samtal routas genom Connectel-plattformen och ser till så att samtalet styrs till rätt agent. Tillsammans med Nova-integreringen kan du svara på samtalet i samma gränssnitt som du hanterar kundens case.

  • Mer lönsamma konversationer
  • Nå fler gäldenärer på mondre tid
  • Integration som är lätt att använda

Vi stöttar företag som är bäst i världen på kundservice

Happy customer service agents
Carl Hedström Team Lead

Med Connectels dialer lägger agenterna nu en timme om dagen på att ringa, vilket innebär att Riverty har kunnat spara 1,5 timmar per dag och per agent. Detta innebär att agenterna når fler gäldenärer på samma tid. ”Den totala tiden för att ringa har minskat, trots att vi har fler agenter. Antalet personer vi har kunnat nå har varit över förväntan”, förklarar Carl.

Läs caset här

Vill du se en demo av vårt CCaaS platform?

Connectel agent headset

Prata med våra säljare

Eller ring oss på +46 (0) 101 800 000