Wowpodden bara service header - Servicestjärnan

Kundinsikter och hur du kan ta tillvara på dem


I tre fullspäckade avsnitt kommer vi djupdyka i aktuella ämnen inom kundservice tillsammans med Lina och Hanna, verksamhetskonsulter från Redway. I det tredje och sista avsnittet pratar vi om kundinsikter.

Kundfokus pratas det mycket om just nu och att verksamhetsutveckla företaget utifrån på kundens feedback, kundinsikter. Vad kan en kundinsikt vara? Hur tar man tillvara på dem och hur kan man skapa engagemang kring dem?

En kundinsikt innebär en förståelse för kunden och kundens behov och att kunna översätta dessa insikter till konkreta åtgärder. En kundinsikt kan komma från flera olika håll, det kan vara kundens egna feedback eller hur många kontakter man får kring en specifik fråga. När kunden uttrycker missnöje om något som inte går att ändra på, är det viktigt att man håller kunden uppdaterad om det. Många företag använder kundundersökningar för att samla in feedback, men få tar steget att följa upp med kunder som uttryckt missnöje. Detta är en förlorad möjlighet att omvandla en missnöjd kund till en lojal kund. Ta vara på den chansen!

Wowpodden är en podcast om service och kundnöjdhet. Emilies visionen är att höja statusen på serviceyrket, statusen på kundservice internt i våra organisationer och kvaliteten på service. Läs och lyssna gärna på ytterligare avsnitt från wowpodden genom att klicka här.

Du kan kontakta Lina och Hanna här.

Följ vårt nyhetsbrev för att få veta när nya avsnitt släpps


Prata med våra säljare

Eller ring oss på +46 (0) 101 800 000